PIAGAM PELANGGAN |
"Merancang dan menyediakan perkhidmatan kebombaan dan penyelamatan yang profesional bagi menyelamatkan nyawa, harta benda dan alam sekitar serta meningkatkan tahap keselamatan kebakaran dan kesedaran awam."
Dengan itu kami berjanji akan:
1. Mengeluarkan jentera bomba pertama ke tempat kecemasan dalam tempoh 60 saat dari masa terima panggilan di bilik kawalan.
2. Menyiapkan laporan kebakaran dalam tempoh empat belas (14) hari selepas menerima semua maklumat dan dokumen yang diperlukan dari pemohon.
3. Mengeluarkan perakuan pelan teknikal dalam tempoh empat belas (14) hari dari tarikh permohonan yang lengkap.
4. Mengeluarkan surat pelepasan/sokongan menduduki bangunan (CCC/CFO) dalam tempoh lima (5) hari dari tarikh akhir pemeriksaan dengan syarat semua pepasangan keselamatan kebakaran telah diuji baik dan disempurnakan.
5. Memproses permohonan sokongan lesen perniagaan dalam tempoh tujuh (7) hari dari tarikh permohonan yang lengkap.
6. Mengeluarkan Sijil Perakuan Bomba dalam tempoh lima (5) hari dari tarikh pembayaran fi dibuat.
7. Memproses permohonan Sijil Perakuan Bahan dalam tempoh dua puluh satu (21) hari dari tarikh permohonan yang lengkap.
8. Memproses permohonan pembaharuan Sijil Perakuan Bahan dalam tempoh empat belas (14) hari dari tarikh permohonan yang lengkap.
9. Mengeluarkan Notis Penghapusan Bahaya Kebakaran dalam tempoh lima (5) hari dari tarikh akhir pemeriksaan dibuat sekiranya terdapat bahaya kebakaran.
10. Melengkapkan kertas penyiasatan kebakaran dalam tempoh empat belas (14) hari selepas penyiasatan kebakaran dimulakan.
11. Menyiapkan kertas siasatan perlanggaran kesalahan berdasarkan Akta Perkhidmatan Bomba 1988 (Akta 341) dalam tempoh dua puluh satu (21) hari dari tarikh aduan diterima.
LAPORAN PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN |
Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Bagi Bulan Januari 2020 (Dalam proses pengumpulan data)
Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Bagi Bulan Februari 2020 (Dalam proses pengumpulan data)
Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Bagi Bulan Mac 2020 (Dalam proses pengumpulan data)
Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Tahun 2019 (Dalam proses pengumpulan data)
Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Tahun 2018
Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Tahun 2017
Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Tahun 2016
Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Tahun 2015
Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Tahun 2014
Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Tahun 2013
Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Tahun 2012
Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Tahun 2011
Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Tahun 2010
Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Tahun 2009