Reset Setting Change contrast to brightChange contrast to originalChange contrast to darkChange to thin layoutChange to default layoutChange to wide layoutChange font size to lower sizeChange font size to original sizeChange font size to large size
T
T
T
2014-10-23_161353.jpg
bg-new-2.png
green-blue-wallpaper-9.jpg
Blue-Background-Images.jpg
English | Lain-Lain Bahasa
  
 

Piagam Pelanggan


PIAGAM PELANGGAN

"Merancang dan menyediakan perkhidmatan kebombaan dan penyelamatan yang profesional bagi menyelamatkan nyawa, harta benda dan alam sekitar serta meningkatkan tahap keselamatan kebakaran dan kesedaran awam."

Dengan itu kami berjanji akan:

  • Mengeluarkan jentera bomba pertama ke tempat kecemasan dalam tempoh 60 saat dari mula loceng dibunyikan.
  • Menyiapkan laporan kebakaran dalam tempoh empat belas (14) hari selepas menerima semua maklumat dan dokumen yang diperlukan dari pemohon.
  • Mengeluarkan perakuan pelan teknikal dalam tempoh empat belas (14) hari dari tarikh permohonan yang lengkap.
  • Mengeluarkan surat pelepasan/sokongan menduduki bangunan (CCC/CFO) dalam tempoh lima (5) hari dari tarikh pemeriksaan dengan syarat semua pepasangan keselamatan kebakaran telah diuji baik dan disempurnakan.
  • Memproses permohonan sokongan lesen perniagaan dalam tempoh tujuh (7) hari dari tarikh permohonan yang lengkap.
  • Mengeluarkan Sijil Perakuan Bomba dalam tempoh lima (5) hari dari tarikh pembayaran fi dibuat.
  • Memproses permohonan  Sijil Perakuan Bahan dalam tempoh tujuh (7) hari dari tarikh permohonan yang lengkap.
  • Mengeluarkan Notis Penghapusan Bahaya Kebakaran dalam tempoh lima (5) hari dari tarikh pemeriksaan dibuat sekiranya terdapat bahaya kebakaran.
  • Melengkapkan kertas penyiasatan kebakaran dalam tempoh dua puluh satu (21) hari selepas penyiasatan kebakaran dimulakan.
  • Menyiapkan kertas siasatan perlanggaran kesalahan berdasarkan Akta Perkhidmatan Bomba 1988 (Akta 341) dalam tempoh dua puluh satu (21) hari dari tarikh aduan diterima.

LAPORAN PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN


Klik di sini untuk melihat Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan bagi Bulan November Tahun 2015
Klik di sini untuk melihat Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan bagi Bulan Oktober Tahun 2015
Klik di sini untuk melihat Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan bagi Bulan September Tahun 2015
Klik di sini untuk melihat Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan bagi Bulan Ogos Tahun 2015
Klik di sini untuk melihat Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan bagi Bulan Julai Tahun 2015
Klik di sini untuk melihat Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan bagi Bulan Jun Tahun 2015
Klik di sini untuk melihat Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan bagi Bulan Mei Tahun 2015
Klik di sini untuk melihat Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan bagi Bulan April Tahun 2015
Klik di sini untuk melihat Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan bagi Bulan Mac Tahun 2015
Klik di sini untuk melihat Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan bagi Bulan Februari Tahun 2015

Klik di sini untuk melihat Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan bagi Bulan Januari Tahun 2015


Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Tahun 2014
Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Tahun 2013
Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Tahun 2012
Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Tahun 2011
Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Tahun 2010
Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Tahun 2009

Kemaskini pada 2017-01-04 10:36:36 daripada Administrator

  •  
  • Email this page
  • 15748