Reset Setting Change contrast to brightChange contrast to originalChange contrast to darkChange font size to lower sizeChange font size to original sizeChange font size to large size
    T
    T
    T
bg_bomba4_green.jpg
bg_bomba5_blue.jpg
bg_bomba7_red.jpg
bg_green11.jpg
Red-And-Orange-Wallpaper-7.jpg
Portal Rasmi
JABATAN BOMBA DAN PENYELAMAT MALAYSIA
Kementerian Perumahan Dan Kerajaan Tempatan
image
Soalan
Lazim
image
Hubungi
Kami
image
Aduan dan
Maklum Balas
image
Peta
Laman
 

SOALAN LAZIM BAHAGIAN PENGURUSAN SEMASA PKP COVID-19


OPERASI KEBOMBAAN  l   KESELAMATAN KEBAKARAN   l   LATIHAN  l  PENYIASATAN  l  UDARA  l  PEMBANGUNAN  l  PERANCANGAN DAN PENYELIDIKAN   l   KORPORAT  l  PENGURUSAN  l  KEJURUTERAAN  l  UNIT INTEGRITI   l   CAWANGAN PENGURUSAN KEWANGAN   l


CAWANGAN TEKNOLOGI MAKLUMAT

Bilakah permohonan untuk peminjaman peralatan ICT boleh dilakukan?

Permohonan peminjaman hendaklah dilakukan selewat-lewatnya dua hari sebelum tarikh penggunaan.  Urusan peminjaman hendaklah dilakukan dari jam 10.00 pagi hingga 2.00 petang



Bilakah pemulangan peralatan ICT boleh dilakukan?

Pemulangan hendaklah dilakukan secepat yang mungkin setelah selesai penggunaan.  Urusan pemulangan hendaklah dilakukan dari jam 10.00 pagi hingga 2.00 petang



Bagaimanakah prosedur untuk memohon pemasangan/ setup untuk sebarang peralatan ICT?

Permohonan perlu diemailkan kepada it@bomba.gov.my selewat-lewatnya dua hari sebelum tarikh penggunaan. 


 
CAWANGAN PENGURUSAN SUMBER MANUSIA
 
Sepanjang tempoh pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), apakah perkhidmatan yang masih dilaksanakan oleh Cawangan Pengurusan Sumber Manusia (CPSM), Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysian (JBPM)?
 
Sepanjang tempoh PKP, CPSM masih meneruskan perkhidmatan khususnya melibatkan perkara-perkara berikut:
Mengendalikan dan melaksana urusan pemangkuan, kenaikan pangkat, penempatan pemangkuan dan pertukaran yang memerlukan tindakan segera;
 
1 Mengurus hal-hal perkhidmatan dan kemudahan bagi setiap pegawai dan anggota JBPM seperti elaun, pergerakan gaji, bayaran bantuan khas kewangan, urusan persaraan wajibdan sebagainya;
 
2 Menguruskan permohonan cuti tanpa gaji/rekod, sara ubat, tuntutan perpindahan rumah dan luar stesen serta cuti sakit; dan
 
3 Menyelaras dan mengemaskini status data perjawatan, penamatan perkhidmatan, rekod peribadi dan sebagainya dalam Sistem HRMIS.
 
Sebarang pertanyaan lanjut mengenai perkara di atas boleh mengemukakan emel kepada pegawai-pegawai berikut:
 
1.  Puan Rohani binti Mohamed Nor Emel – rohani_sm@bomba.gov.my
 
2.  Puan Suhaily binti Arifin Emel – suhaily@bomba.gov.my 

 

 



Kemaskini pada 2020-04-28 14:48:00 daripada Administrator

  •  
  • Print
  • Email this page